Bejelentkezés bérlőként Bejelentkezés tulajdonosként Bejelentkezés cégként

Tulajdonosok kötelezettségei zajok esetén

A tulajdonosnak biztosítani szükséges a bérlő részére a lakás rendeltetésszerű használatát. Zajok esetén több olyan helyzet is adódhat, amikor a tulajdonosnak a közbeavatkozása szükséges. Például előfordulhat, hogy a lakás és a szomszéd lakás közötti falak olyan vékonyak, hogy áthallatszanak zajok. A hétköznapokhoz hozzá tartozó zajok, mint például a takarítás vagy esetenkénti pakolás, olyan esetek ami szokásos egy társasházban és a bérlő ezeket tudomásul kell vegye amikor kiválasztja az albérletet illetve, ezek a típusú zajok kölcsönösek. Az olyan egyedi zajok, mint például, hangos a tv vagy egy esti összejövetel a szomszédnál, ezeket az eseteket ideálisan a bérlő megbeszéli a szomszédokkal. A tulajdonosnak akkor szükséges intézkednie, ha a hétköznapi zajoktól eltérő és rendszeres zajok zavarják a bérlőt a lakás használatában, illetve a COVID-19 miatt egyre elterjedtebb otthoni munkavégzésben.

A tulajdonosnak lehetősége van egyeztetni a másik lakás bérlőjével vagy az ingatlan tulajdonosával, hogy mi az oka a rendkívüli zajnak illetve tájékoztatást kérhet arról, hogy meddig fog tartani. Erre a helyzetre tipikus példa, amikor a társasházban valamelyik lakásban felújítás van folyamatban és ez folyamatosan nagyobb zajjal jár. Az adott ingatlan tulajdonosának ilyenkor rendszerint tájékoztatnia szükséges a társasház többi lakóját vagy az ingatlan tulajdonosokat arról, hogy felújítás zajlik a lakásában, előreláthatóan mennyi ideig fog tartani, illetve, hogy napi szinten, mettől meddig dolgoznak a lakásban. Ez a fajta tájékoztatás nagyban megkönnyíti a többi lakó részére a helyzetet, hiszen tudják, hogy körülbelül meddig tart a zajjal járó munka és a napi zavaró órákat is jobban tudják tervezni.

Egy másik ilyen gyakran előforduló zaj probléma a társasházakban, hogy például többen háziállatot tartanak, és például kutyaugatás zavarja a bérlőt. Ilyen esetekben is javasolt egyeztetni a másik tulajdonossal, hogy ez problémát jelent a bérlőnk számára. Kirívó esetben, a bérlő külön megállapodhat például abban a tulajdonossal, hogy a lakás szomszédos falát külön hangszigetelik. Előfordulhat az az eset is, hogy a társasháztól érkezik panasz a bérlőre, akár a közös képviselőtől, akár más lakás bérlőjétől vagy tulajdonosától. Ilyen esetben érdemes a tulajdonosnak egyeztetni az esetről a bérlővel vagy a bérlőkkel, hogy pontosan mi történt és tájékoztatni a bérlőt a panaszról.

Attól függően, hogy milyen mértékű volt a zavarás vagy, hogy milyen rendszerességgel történt, a bérlő és a tulajdonos megállapodhatnak abban, hogy a másokat zavaró zaj a továbbiakban ne forduljon elő illetve a tulajdonos figyelmeztetheti a bérlőt a többieket zavaró magatartás megszüntetésére vagy kirívó esetben a bérleti viszony átgondolására. Szintén külön figyelmet érdemelnek azok az esetek, amikor a bérlő kiveszi az ingatlant és felújítás kezdődik a társasházban vagy például építkezés a környéken.

Ezekről a tulajdonosnak érdemes még a bérleti szerződés előtt tájékoztatnia a bérlőt, hiszen nem várható el, hogy a bérlő akár egy több mint egy éves felújítást végig hallgasson. A felújítások mértékétől függően és a várható időtartamától függően, a bérlőnek szerencsés megadni azt a mérlegelést, hogy vállalja e ezeknek a munkálatoknak a végig hallgatását vagy más albérletet választ. Amennyiben ilyen eset adódik már meglévő bérlők esetén, az egyik megállapodási alternatíva lehet, hogy a tulajdonos és a bérlő megállapodnak egy alacsonyabb bérleti díjban a felújítási munkálatok idejére.

Csatlakozzon több száz elégedett tulajdonoshoz! Minden online történik a Flatio-n, így több ideje lesz és kevesebb gondja.

Ossza meg ezt a cikket:
Javasoljuk
Miért érdemes középtávra kiadni ingatlant?
Milyen lakást válasszunk kollégium helyett Budapesten?
Milyen lakást vásároljunk albérletkiadás céljára Budapesten?
Forrás