Bejelentkezés bérlőként Bejelentkezés tulajdonosként Bejelentkezés cégként
Segítség Menü Segítség a bérbeadóknak Hogyan működik a Flatio és miért tér meg Mi a jutalék és miért kell fizetnem?
Kategóriák

Mi a jutalék és miért kell fizetnem?

A cikket a 6. 6. 2024 oldalon frissítették.

A bérleti díjból levonunk egy kis jutalékot a szolgáltatásunkért. Az alábbiakban megtudhatja, milyen szolgáltatásokat és biztosítékokat kap cserébe.

A jutalékot a Flatio által nyújtott szolgáltatásokért fizeti, hogy a bérleti folyamat a lehető leggördülékenyebb és leghatékonyabb legyen.

A jutalék összege a hirdetések típusa alapján kerül kiszámításra. A Flatio a teljes ingatlanok esetében a bérleti díj 7,5%-át + Áfa-t, a magánszobák esetében pedig a bérleti díj 5%-át + Áfa-t számítja fel.

Így például, ha egy egész ingatlanra van foglalása, amelyet a Flatio-nál hirdet, akkor 7,5% + Áfa díjat számítunk fel, ha pedig egy privát szobára van foglalása, akkor 5% + Áfa díjat számítunk fel az adott bérleti díj után.

Megjegyzés: Ha a bérleti szerződés különböző okokból korábban megszűnik, a jutalékot nem kapja vissza a bérbeadó. A Flatio azonban a bérleti szerződés felmondásának hatálybalépésének napjától kezdve már nem számít fel jutalékot.

Hogyan kerül felszámításra a jutalék?

A díjat automatikusan levonjuk minden egyes bérleti díjból, amelyet minden bérbeadó kap, függetlenül attól, hogy milyen típusú szálláshely(ek)et adnak ki a Flatio-n keresztül, és hogy kérnek-e kauciót vagy sem.

Amikor a bérlő kifizeti a bérleti díjat, a bérleti díj a Flatio bankszámlájára kerül befizetésre. A jutalékot levonjuk a bérleti díjból, és a bérleti díjat a bérlő beköltözéséig a Flatio bankszámláján tartjuk. A bérlő beköltözése után a bérleti díj – a jutalékkal csökkentve – átutalásra kerül a bérbeadó számlájára.

A számla automatikusan, minden hónap 1. napján kerül kiállításra az előző hónapról. Ez a Bérleményeim alkalmazás "Számlakivonatok" részében jelenik meg.

Miért fizetik a jutalékot?

A jutalékot arra használjuk, hogy a bérbeadónak számos funkciót és szolgáltatást biztosítsunk, például:

  • Ügyféltámogatás több csatornán keresztül a bérbeadók számára az onboarding folyamat során és az egész idő alatt, amíg ingatlanuk a Flatio-n szerepel, beleértve az ügyfélszolgálatot a bérlő tartózkodása alatt
  • Jogászok által jóváhagyott bérleti szerződések több nyelven, többek között angol, cseh, magyar, portugál, spanyol, lengyel, német és szlovák nyelven
  • Ingyenes Rental Insurance amely minden olyan foglalásra alkalmazható, amely nem igényel kauciót
  • A platform és a Flatio tartalom lokalizálása a bérbeadók számára egyre több piacon
  • A Flatio megmutatja a bérbeadóknak azon bérlők értékeléseit, akik korábban a Flatio-n keresztül béreltek szállást
  • A Flatio tájékoztatja a bérbeadókat a korábbi bérbeadók kellemetlen tapasztalatairól egy adott bérlővel kapcsolatban, mielőtt elfogadnák a foglalási kérelmüket
  • Automatizált megoldások a bérleti folyamat hatékonyságához és egyszerűsítéséhez (pl. automatikus e-mailek, amelyek emlékeztetik a bérlőket a bérleti díj késedelmére, vagy automatikus fizetési értesítések).
  • Online megoldások a bérleti szerződés aláírásának megkönnyítésére
  • A foglalási kérelem elfogadásának vagy elutasításának lehetősége (Korlátozások vannak arra vonatkozóan, hogy hányszor lehet élni ezzel a joggal. További információk itt találhatók.)
  • Hozzáférés a Flatio akár több havi tartózkodásra vágyó professzionális bérlők nagyszámú csoportjához
  • A különböző ingatlanok egyetlen digitalis platformon keresztül történő kezelésének lehetősége (például a bérleti szerződés online meghosszabbításának, megszüntetésének vagy módosításának lehetősége, stb.)

Biztosítjuk, hogy a jutalék több mint megéri a pénzét, mivel nagy értéket teremt a bérbeadók számára.

Segített ez a cikk?