Ebben a cikkben a Flatio bérlési folyamatának egyszerű összefoglalóját találja. Tudjon meg mindent, amit tudnia kell, mielőtt meghirdeti ingatlanát!
Hogyan működik a Flatio?
A Flatio az okos bérlési mód.
Online platformunkon keresztül összehozzuk a bérlőket azokkal az ingatlanokkal, amelyek rugalmassá teszik a tartózkodást, néhány naptól egy évig terjedő időtartamra. Bár a foglalásokat 5 napos időtartamtól kezdve engedélyezünk, mindig beállíthatja saját minimális és maximális foglalási időtartam korlátait, amelyek megfelelnek az Ön igényeinek.
Hogyan működik mindez a gyakorlatban?
Foglalási kérelem
- A bérbeadó Flatio útja egy egyszerű onboarding folyamattal kezdődik, ahol megadja az ingatlan adatait, amelyet ki szeretne adni. Csapatunk gyorsan áttekinti a hirdetés részleteit és megjeleníti azt a platformon. Ezután a hirdetése láthatóvá válik a potenciális bérlők számára, akik könnyedén lefoglalhatják az ingatlanát online.
- Ha egy potenciális bérlő szeretné lefoglalni az ingatlanát, elküldi Önnek a foglalási kérelmet, amelyről automatikusan értesítést kap. Ezt követően 24 órája van a kérelem elfogadására vagy elutasítására, de minél hamarabb dönt, annál jobb. A gyorsaság fontos, mert befolyásolja a hirdetése pozícióját a platformon, és mert a bérlők egyszerre több foglalási kérelmet is elküldhetnek, és esetleg másik hirdetést választhatnak, ha másik kérelmüket hamarabb fogadják el.
- Ha további kérdései vannak a potenciális bérlővel kapcsolatban, mindig kapcsolatba léphet velük az üzenetküldő rendszeren keresztül, amely a profiljában elérhető, még mielőtt reagálna a kérelmükre.
Bérleti szerződés
- Amint elfogadja a foglalási kérelmet, a bérleti szerződést az Ön részéről aláírtnak tekintjük, és a potenciális bérlőnek 24 órája van a bérleti szerződés aláírásának befejezésére. Ehhez online kell aláírniuk a bérleti szerződést, feltölteniük egy személyazonosító okmány másolatát, és kifizetniük az első bérleti díjat a Flatio-nak. Ha ezeket a lépéseket nem hajtják végre a 24 órás időszakon belül, Önnek joga van törölni a foglalást és szabadon hagyni a naptárát más bérlők számára.
- Amikor a bérlő befejezi a bérleti szerződés aláírását, a bérleti szerződés érvényessé válik és kötelező érvényű mindkét fél számára, minden jogával és kötelezettségével. Bármilyen változás a bérleti szerződésben (pl. a bérlet módosítása, dátumváltozások stb.) mindig mindkét fél jóváhagyását igényli.
Beköltözési folyamat
- Amint a bérleti szerződés érvényessé válik, Ön és a bérlő látja egymás elérhetőségeit, így meg tudja beszélni az ingatlan átadását. Az általános időpontot az átadásra Ön állítja be a hirdetés létrehozása során, és ezután hivatalosan is szerepel a bérleti szerződésben. Azonban szükség esetén lehetséges egyéni időpontváltoztatásban is megállapodni.
- Az átadás során szükséges kitölteni és aláírni az Átadási Jegyzőkönyvet a bérlővel, és dokumentálni a szállást fényképekkel.
- Mivel a bérleti időszak alatt sokféle helyzet adódhat, azt javasoljuk, hogy a bérbeadók legyenek elérhetők, ha a bérlőiknek kapcsolatba kell lépniük velük. Amennyiben nem tudja megoldani a helyzetet saját maga, ügyfélszolgálati csapatunk mindig készen áll, hogy segítsen Önnek.
Fizetések
- A bérleti szerződés tartalmazza az összes albérleti fizetés részleteit, beleértve a határidejüket.
- A bérlő minden fizetést a Flatio gyűjtőszámlájára utal, ahonnan levonásra kerül a szolgáltatási jutalék (a jelenlegi jutalékarány 5% (+ ÁFA) privát szobák esetén és 7,5% (+ ÁFA) teljes ingatlanok esetén). A fennmaradó összeget a következő munkanapon átutaljuk a bankszámlájára. Az egyetlen kivétel az első bérleti díj, amely automatikusan három nappal a bérleti szerződés kezdetét követően kerül elküldésre Önnek.
- További információkat a bérleti díj továbbításának beállításairól itt talál.
Kiköltözési folyamat
- Amikor a bérleti szerződés lejár és a bérlője kiköltözik, azt javasoljuk, hogy személyesen vegye át a szállást. Így azonnal ellenőrizheti a szállás állapotát, aláírhatja az Átvételi Jegyzőkönyvet a bérlővel (beleértve az összes szükséges információ rögzítését, pl. károk és azok kompenzációja), és dokumentálhatja a szállás állapotát fényképekkel.
- A tartózkodás vége után arra is kérjük, hogy írjon egy véleményt a bérlőről és szükség esetén frissítse az adatokat a hirdetésében (pl. amikor egy megadott berendezési tárgy tönkremegy és a következő bérlő nem tudja használni).
Ne feledje, hogy az egész Flatio útja során a ügyfélszolgálati csapatunk itt van, hogy útmutatást nyújtson Önnek és bérlőinek mindenben, amire szükségük van. Önt a StayProtection Bérbeadóknak szolgáltatásunk is mindenkor fedezi, amely biztonsági hálót nyújt Önnek a váratlan helyzetekre.