Ez a cikk annak teljes megértését szolgálja, hogy a Rental Insurance mire terjed ki, illetve mire nem. Gyakorlati példákkal ellátva!
Mire terjed ki a Flatio Rental Insurance és mire nem?
A Flatio Rental Insurance - Powered by AXA a StayProtection Bérbeadóknak tervünk része, amely egy átfogó védelmi csomagot jelent az Ön és ingatlana számára. Kizárólag a Flatio bérbeadói számára biztosított és teljesen ingyenes! Minden olyan foglalásához használhatja, amely nem igényel kaució fizetést (erről bővebben itt olvashat).
Mi tartozik ide?
Rental Insurance 3 különböző csomagból áll - felelősségbiztosítás, segítségnyújtási szolgáltatások biztosítása és jogi biztosítás -, ezért különböző szempontokat fedez.
- Vagyoni károk
- Fedezünk minden olyan véletlen és hirtelen bekövetkező kárt, amelyet a Flatio bérlője okoz a bérelt ingatlanon belül, beleértve a kutyái vagy macskái által okozott károkat is!
- Felhívjuk figyelmét, hogy a Rental Insurance nem helyettesíti sem a lakás-, sem az ingatlanbiztosítást - arról, hogy ezek hogyan egészítik ki egymást, ebben a cikkben olvashat.
- Másoknak okozott kár
- Képzelje el, hogy a bérlője folyamatosan folyatja a vizet, és az beázást okoz a földszinti szomszéd mennyezetén! Nyugodt lehet, még ezeket a váratlan költségeket is fedezheti a biztosítás.
- Jövedelemkiesés
- A jövedelemkiesés olyan helyzeteket jelent, amikor nem tudja elszállásolni a bérlőt, mert az előző bérlője jelentős károkat okozott az ingatlanban. A fedezet akár kéthavi bérleti díjnak megfelelő összegig terjed!
- Felhívjuk figyelmét, hogy a kedvezmény igénybevételéhez az első bérlőnek, azaz annak, aki a károkat okozta, és így az Ön jövedelemkiesését okozta, a Flatio-n keresztül (nem más bérleti platformon keresztül) kell bérleti szerződést kötnie.
- Károsodás
- Ha valamilyen javíthatatlanság jelentkezik, az AXA Assistance csak egy hívásra van. Akár Ön vagy bérlője vízvezeték problémákkal, kártevőfertőzéssel vagy bármilyen háztartási gép meghibásodásával küzd, mi gondoskodunk Önről.
- FONTOS MEGJEGYZÉS: A háztartási gépek meghibásodása esetén nyújtott assistance szolgáltatások a biztosítás érvényesítésének bizonyos feltételeihez kötöttek. Először is, a készüléknek kevesebb mint 7 évesnek kell lennie. Másodszor, a készüléknek a vásárláskor legalább 100 € értékűnek kell lennie. Ezek a szabályok a légkondicionálók kivételével minden készülékre vonatkoznak.
- Informatikai segítségnyújtás
- Ön jogosult továbbá 2x 60 perces konzultációra a rendkívül tapasztalt informatikai ügyfélszolgálattal az internetkapcsolatával kapcsolatos esetleges problémák kezelése érdekében.
- Jogi védelem
- Amennyiben bármilyen vitája van a bérlőjével, jogi segítséget nyújtunk Önnek, amely az Ön érdekeit tartja szem előtt.
Mindezen helyzetekre az AXA 24/7 online támogatást is biztosít Önnek! Így biztos lehet benne, hogy megkapja a szükséges segítséget, amikor csak szüksége van rá.
Rental Insurance egyik nagy előnye többek között az, hogy olyan klímaberendezési problémákra is kiterjed, amelyekre a hasonló bérleti platformok általában nem nyújtanak fedezetet.
Az alábbi táblázatban azt is áttekintheti, hogy biztosításunk 2023 márciusától általában hogyan viszonyul más nagy bérlakás-platformok által kínált tervezetekhez.
Flatio | A versenytársak biztosítása*** | |
---|---|---|
Felelősségbiztosítás (20 000 EUR*) | ||
Anyagi kár | ||
Kutya/macska károk | ||
Más személynek okozott kár | ||
Bevételkiesés** | ||
Segítségnyújtási szolgáltatások biztosítása (500 EUR*) | ||
Meghibásodás | ||
Megsemmisítés, kártevők elleni védekezés és fertőtlenítés | ||
Az ajtó és a zár beszorulása | ||
Háztartási készülékek javítása | ||
Informatikai segítségnyújtás (2 x 60 perces konzultáció) | ||
Jogvédelmi biztosítás (1000 EUR*) | ||
Az ügy rendezése max. 30 napon belül | ||
24/7 online támogatás |
* A feltüntetett összeg 1 bérleti szerződésre vonatkozik.
** Ez a fedezet csak akkor érvényes, ha a bérbeadó az előző bérlő által okozott kár miatt nem tud új bérlőt fogadni és nem terjed ki a ki nem fizetett bérleti díjakra. A bevételkiesés legfeljebb kéthavi bérleti díjnak megfelelő összegre korlátozódik.
*** Az összehasonlítás a vezető versenytársak platformjainak 2023. márciusi adatain alapul. A konkrét részletekkel, korlátozásokkal és kivételekkel kapcsolatos további információkért lásd ezt a cikket.
Mi nem tartozik a biztosítási körbe?
A Rental Insurance nem terjed ki azokra az esetekre, amikor a bekövetkezett kár a biztosítás megkötésekor előre látható vagy ismert volt, és nem terjed ki a fokozatos vagy hosszú távú folyamatok által okozott károkra.
Továbbá, ha megállapítást nyer (pl. rendőrségi vagy orvosi jelentésben), hogy a bérlő cselekedetei közvetlenül a bérlő kábítószerrel való visszaélésével vagy bűncselekményével függnek össze, a károkat a biztosítás szintén nem fedezi, mivel ez az egyik kizárás. Ha azonban a bérlő nem hajlandó kifizetni a károkat, Önnek joga van az AXA által biztosított jogvédelem igénybevételére.
A biztosítás nem terjed ki bizonyos egyéb esetekre sem, többek között (de nem kizárólagosan):
- Készpénzben bekövetkezett kár
- Műkincsek és értéktárgyak károsodása vagy elvesztése
- Olyan bevételkiesés, amely nem abból ered, hogy Ön nem tud új bérlőt fogadni az előző bérlő által okozott kár miatt (pl. kifizetetlen bérleti díjak).
- Elhasználódás (a szokásos használatból eredő károk)
- Túlzott közüzemi költségek
- Takarítás (Megjegyzés: A takarítást az AXA vagy a Flatio nem fedezi, de az AXA Assistance jogi segítséget tud nyújtani Önnek, hogy a bérlőt rávegye a takarítás költségeinek megfizetésére).
- A társasházak és a több lakással rendelkező ingatlanok közös helyiségeiben, pl. folyosókon, lépcsőházakban, közös padlásokon és pincékben keletkezett károk.
- MEGJEGYZÉS: Felhívjuk figyelmét, hogy ha az épület olyan közös használatú helyiségeiben, amelyekhez más bérlők is hozzáférnek (pl. az épület bejárati ajtaja, lépcsőház, kert stb.) sérült vagy hiányzó tárgyak vannak, a biztosítás nem érvényesíthető. Abban az esetben azonban, ha a közös területek magában a bérleményben vannak (pl. ha Ön külön szobát ad bérbe egy közös konyhával rendelkező lakásban), akkor is igényelheti a biztosítást, és a kárigényét teljes mértékben figyelembe vesszük.
A biztosítási fedezetre minden esetben bizonyos feltételek vonatkozhatnak. Ha többet szeretne megtudni arról, hogy a Rental Insurance - AXA által Támogatva mit fedez és mit nem, kérjük, tekintse meg az Általános Biztosítási Szabályzatot. |
Nézzünk néhány példát
#1: A bérlő kiköltözött, miközben rendetlenséget és egy megrongált asztalt hagyott maga után
Itt két problémával kell foglalkoznunk - a hiányzó TV-vel és a takarítás szükségességével.
A sérült asztal esetében az eljárás elég egyértelmű. Kérjük, vegye fel a kapcsolatot az AXA Assistance-szal, és adjon meg minden szükséges információt és dokumentumot (beleértve a fényképeket előtte és utána, a asztal vásárlási bizonylatát stb.). Az AXA az értékelést és az azt követő jóváhagyást követően gondoskodik arról, hogy a sérült asztalért kártérítést kapjon.
A takarítás kérdése némileg más megközelítést igényel, mivel hagyományosan nem tartozik a biztosítható költségek közé. Kérhet azonban jogi támogatást, amely a Rental Insurance csomagjának részét képezi, és lehetővé teszi, hogy a bérlővel szemben megfelelő kártérítést követeljen. Az AXA szakmai útmutatásával magabiztosan dolgozhat a megoldáson.
#2 A bérlő kutyája megrongálta a padlót, a bérlő pedig összetörte a mosdót
Bár ilyen problémával még nem találkoztunk, gondoskodtunk arról, hogy minden, az Ön ingatlanában megrongálódott tárgy fedezve legyen - még azok a károk is, amelyeket a bérlő kutyája vagy macskája okozott. Ezért, ha a bérlő tartózkodása után a bérleményben sérült berendezési tárgyakat fedez fel, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az AXA Assistance-szal, és adjon át minden szükséges dokumentumot.
Ön jogosult a felelősségbiztosításból 20 000 €-ig terjedő biztosítási igényt érvényesíteni, amennyiben minden szükséges dokumentumot benyújtanak, és a kár közvetlenül a bérleményhez kapcsolódik.
#3 Penészesedést találtak a tartózkodás után
A penész a fokozatos vagy hosszú távú folyamatokból eredő károk közé sorolható, amelyek jellemzően a tartós páratartalom miatt idővel alakulnak ki. Emiatt a penészproblémák nem tartoznak a Rental Insurance hatálya alá.
#4 A bérlő anélkül hagyta el az ingatlant, hogy visszaadta volna Önnek a kulcsokat
Ha az ingatlan átadására nem személyesen kerül sor, fennáll az esélye, hogy végül kulcsok nélkül marad. Ilyen esetben mindig javasoljuk, hogy cseréltesse ki a zárakat - és a Rental Insurance fedezi a költségeket.
#5 A bérlő nem fizetett bérleti díjat
Bár a ki nem fizetett bérleti díjra a Rental Insurance nem terjed ki, ez egy olyan helyzet, amely általában elkerülhető, ha követi ajánlásainkat. Ha ilyen kényszerhelyzetbe kerül, azt tanácsoljuk, hogy gyorsan cselekedjen, és a bérleti szerződést súlyos jogsértés miatt azonnal mondja fel, amint a bérlő 7 nap késedelembe esik a bérleti díj fizetésével. Fizetési rendszerünknek köszönhetően ily módon biztosíthatja, hogy a bérlő gyorsan és mindenféle fizetendő költség nélkül kiköltözzön.
#6 Csőtörés
A csőtörés az épületben, ahol a bérlemény található, nem tartozik a Rental Insurance hatálya alá, és az épületbiztosításnak kell fedeznie. Ha azonban csőtörés történik a bérleményen belül, a Rental Insurance fedezetet nyújthat.
#7 A mosógép elromlott a bérlő tartózkodása alatt
Ha bérlője úgy találja, hogy a mosógép (vagy bármely más készülék) nem úgy működik, ahogy kellene, ne aggódjon! Akár Ön, akár a bérlője kapcsolatba léphet az AXA Assistance szolgáltatással, hogy segítséget kérjen. Egyes országokban (pl. Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban és más országokban) az AXA akár saját szerelőt is küldhet, aki gyorsan kiérkezik, hogy megoldja a problémát. Ha ez a szolgáltatás jelenleg nem elérhető az Ön országában, akkor egyszerűen hívhat egy helyi szerelőt, és az AXA 500 €-ig vállalja a költségeket.
Csak azt tartsa szem előtt, hogy a fedezet érvényesítéséhez a készüléknek 7 évnél fiatalabbnak kell lennie, és a készüléknek a vásárláskor legalább 100€ értékűnek kell lennie, kivéve, ha légkondicionálóval kapcsolatos problémáról van szó.
#8 A bérlő elvesztette a kulcsokat, és nem tud bejutni az ingatlanba
Az AXA Assistance ismét itt van Ön és bérlője számára! Vegye fel velük a lehető leghamarabb a kapcsolatot, hogy lakatost hívjanak, vagy fedezzék a szükséges költségeket.
#9 Internetkapcsolati problémák
Abban az esetben, ha bérlője bármilyen problémát tapasztal az internetkapcsolatával kapcsolatban, mindkettőjüknek lehetősége van felvenni a kapcsolatot az AXA Assistance-szal, és két 60 perces konzultációt kaphat informatikai szakemberekkel, akik hatékonyan segítenek a probléma megoldásában.
#10 A bérlő ellopott egy vasalót, és nem hajlandó kifizetni a költségeket
Ha vitába keveredik bérlőjével, ilyen ügyekben jogi segítséget kérhet. Az AXA jogi csapata professzionális módon segít céljai elérésében.