A bérbeadással kapcsolatos problémák minden bérbeadó gondja, de a Flatio óvintézkedéseket biztosít. Nézze meg, hogyan kerülheti el és kezelheti őket.
A bérlő rendetlenséget és / vagy egyéb kárt hagyott hátra. Mit tegyek?
Ezt a helyzetet úgy lehet a legjobban elkerülni, ha személyesen jelen van, amikor a bérlőtől átveszi a lakást, amikor a bérlő ki akar költözni. Így azonnal ellenőrizheti az ingatlant és probléma esetén közvetlenül a bérlővel tisztázhat mindent.
Ha például úgy találja, hogy az albérlet nagyon koszos, akkor megállapodhat a bérlővel a további takarítási költségekről vagy közölheti vele, hogy a további, külsős cég által végzett takarítás után számlát fog kapni a költségekről. Vagy, ha kauciót kért, akkor levonhatja az összeget és csak részben téríti vissza a bérlőnek a kauciót.
Ugyanez vonatkozik a károkozásra is. Ha lakása vagy annak valamelyik bútordarabja megsérült a bérlő tartózkodása alatt, és Önre kiterjed a Flatio Rental Insurance, akkor akár az AXA assistance-hoz is fordulhat és igényelheti a biztosítást. Felhívjuk figyelmét, hogy a Flatio Rental Insurance keretében nem igényelhetőek a további takarítási költségek, de az AXA-hoz fordulhat, hogy jogi segítséget nyújtson Önnek abban, hogy bérlőjével szemben érvényesíthesse ezeket a költségeket.
A problémák és a félreértések elkerülése érdekében azonban kiemelten javasoljuk, hogy még a kiköltözés előtt vegye fel a kapcsolatot a bérlővel és tájékoztassa arról, hogy az ingatlant megfelelően ki kell takarítani és az átadáskori állapotban kell visszaadnia.
Attól függően, hogy milyen állapotban adta át a lakást a bérlőnek, ajánlásokat is tehet arra vonatkozóan, hogy pontosan hogyan szeretné, hogy a lakást kitakarítsák és helyreállítsák. Előfordulhat azonban, hogy a bérlő nem követi az Ön ajánlásait és a takarítást és a helyreállítást a saját módján végzi el. Ilyen esetekben javasoljuk, hogy tartsa tiszteletben a bérlő döntését.